2015. november 30., hétfő

Tűnődéseim adventi gyertyalángnál - 1 éves a blog!


Itt az Advent újra, ég az első adventi gyertya a magam készítette koszorún. Az Advent a várakozás ideje, várakozás egy csodás dologra: Karácsonyra. 
Már egy ideje munkál bennem másfajta várakozás is...


Valami változást érzek magamban, keresem az utam, keresem a hangom. Megtettem az első lépéseket, feszegetem a határaimat, próbálok nyitott és kreatív lenni. Több mint egy éve megírtam az első blogbejegyzést.




Ideje számot vetnem; tényleg akarom folytatni, és ha igen milyen intenzitással, mekkora lendülettel? 

Gretchen Rubin: Boldogságterv

  • "Mitől érzed jól magad? Mi az a tevékenység, amit szórakoztatónak, megnyugtatónak, lelkesítőnek tartasz?
  • Mitől érzed rosszul magad? Mi okoz haragot, bosszúságot, unalmat, csalódottságot, szorongást az életedben?
  • Van valami, amit nem érzel helyénvalónak az életedben? Szeretnél munkát, családi állapotot, lakóhelyet, vagy valami egyebet változtatni? Megfelelsz a magadról alkotott elvárásoknak? Érvényesül az életedben az értékrended?
  • Mi teremti meg a fejlődés légkörét az életedben? Életed melyik elemében találod meg a haladást, a tanulást, a kihívást, a javulást és a tökéletesedő tudást?"



Pro és kontra:
Egyre inkább taszítanak az egyszer használatos, nem időtálló, eldobható dolgok. 

Ezzel szemben lenyűgöznek azok a tárgyak, amelyeknek története van és külön öröm, ha ehhez a történethez én is hozzátehetek valamit. Izgatnak az újragondolt, hasznossá, széppé varázsolt használati eszközök, tárgyak, főleg bútorok. Szeretem kombinálni a régit az újjal.

Szeretek kézzel fogható dolgokat alkotni, sikerélményt ad. Örömmel tölt el minden újabb elkészült darab, ami a kezeim közül kerül ki, és amiről úgy érzem megmutatható másoknak is.


Néha könnyedén megírok egy bejegyzés, máskor kín-keservesen. Feltorlódnak a kész, megmutatásra váró anyagok. Időhiánnyal küszködöm és belső bizonytalanságaimmal.

Nem akarok visszakozni, megfutamodni a kihívások elől. Látok benne perspektívát, az elején járok az útnak, bőven van még hova fejlődni.






Akit fenti tűnődéseim nem riasztottak el, annak itt a leírás, hogyan készítettem adventi koszorút az idén :)

Nézegettem a koszorú alapokat az üzletben, melyik lenne jó, aztán végül mégis elfelejtettem venni, így a Verőcéről hozott - folyondárból tekert - vesszőkoszorú lett ismét az alap.

Nagyon tetszettek az idén a kötött anyaggal bevont adventi koszorúk, ezért én is előkerítettem egy szőrös darabot, ami valami kötött pulóver ujja volt egykor.

Korábbi évek koszorúiról elmentett és újra felhasználható üveg és termésdíszeit előkerestem a karácsonyi dekorációk közül, ehhez még hozzátettem a lejárt szavatosságú aszalt almakarikák közül is néhányat. Mivel fenyőágat nem használtam, sok termésre volt szükségem, hogy befedje a koszorúalapot.

Kiegészítésként fehér színárnyaltú pot-pourrit vettem az IKEÁ-ban, és innen jöttek velem haza a krém színű gyertyák is.

A gyertyák felszúrásához használt tüskékért lejártam a lábam, végül a kirakodóvásár hátsó bódéjában bukkantam rá szó szerint az utolsó garnitúrára.

Az anyagot rátekertem és rákötöztem a koszorú felére, majd rátűztem a gyertyákat, Ezután sorban felragasztgattam a terméseket és a pici gömböket. Sajnos a ragasztópisztolyom nem működik, így hagyományos Technokolt használtam, ami azért lassabban ragadt meg, de végül megfogta.

Nem volt más hátra, mint meggyújtani az első gyertyát!



Ürögdi Ferenc: Minden Advent

Minden advent kegyelem:
vétkem jóvátehetem.

Minden advent vigalom:
Isten Úr a viharon!

Minden advent érkezés:
átölel egy drága kéz!

Minden advent alkalom:
győzhetsz saját magadon!

Minden advent ítélet:
így kellene - s így élek!

Minden advent remegés:
Isten felé epedés!

Minden advent ima is:
Uram, fogadj be ma is!



Fotók a sajátjaim, nagyításhoz kattints rá.

Kérlek adj hangot tetszésednek, kövess  Lady And Mirror facebook oldalán vagy Pinteresten, oszd meg ismerőseiddel vagy írj nekem! Köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése