2015. január 7., szerda

Egy lámpa, egy hintaszék és hozzá egy jó könyv



Párom szerint a nappaliba kell egy állólámpa. Egy olyan ami mellé le lehet telepedni hosszú téli estéken egy jó könyvvel, forró teával vagy forralt borral, amikor kinn hordja a havat a szél és a távolból farkasok üvöltése hallatszik… őőőő….bocsánat, ez már egy könyvben van, amibe belelapoztam.

Talán igaza lehet az uramnak - gondoltam, és körbenéztem, milyen lámpa is jöhetne szóba. Vannak álomszépek, dizájnosak, nem mondom, de nem a magamfajtának, aki a szívéhez kap, ha rápillant az árcédulára. Az olcsók pedig olyan unalmasak, hogy el kell fojtsak egy ásítást, már csak ha ránézek is. 

De nagy igazság, hogy aki keres az talál, ha mást nem, hát ötletet. Csorba Anita Inspirációk blogjából került elém "ez" a felújított lámpa, és minél többet nézegettem, annál inkább tetszett. Párom eleinte nem volt oda érte, de én már láttam magam előtt a felújított hintaszékkel és tudtam, hogy jó lesz, nagyon jó. Kutatni kezdtem a neten egy olyan régimódi használt lámpa után. 




Mikor ráakadtam, habozás nélkül lecsaptam rá. Szinte ingyen jutottam hozzá, szaladtam érte este és vittem boldogan haza kézben. Mosolyogtak a turisták a buszmegállóban, mikor ott vártuk  együtt a 8-ast: Én és a Lámpa.





Nem ugrottam rögtön neki, kicsit érleltem magamban milyen is legyen.  Szerettem volna a kis avítt öregasszonyból, modern, kecses  hölgyet varázsolni.


búra.jpg


Annie Sloan Chalk Paint festéket választottam, Paloma színnel festettem, majd feldobtam egy kis arannyal. Az arany - ha nem visszük túlzásba - mindent kicsit fényűzöbbé , elegánsabbá tesz.
 


Sokat nem akartam rákölteni, úgyhogy a búra egyelőre maradt. De hogy mégse legyen annyira ódivatú, a ráragasztott bortnitól elég  drasztikusan megszabadítottam, mit szépítsem: letéptem.



A kopott hintaszék szinte sírt mellette, hogy fessem le. Na jó, eredetileg is ez volt a szándékom, úgyhogy ráálltam. 


karfa.JPG

Gondoltam egyet, és kevertem egy kis fekete színezőpasztát a festékhez, hogy a széknek sötétebb tónust adjak. Így jobban mutatnak együtt, az  összkép sem monoton. Meg aztán egy nő sem szereti, ha viszontlátja a ruháját a másikon, nem igaz?









Elégedett vagyok az eredménnyel, most már kényelmesen letelepedhetek a karácsonyra kapott könyvemmel, amit napokig alig bírtam letenni. Szívből tudom ajánlani: Petrik Adrien könyvét "Asszony és háza avagy az én Toszkánám".


Érdekel hogyan készültek a párnák? Nézd meg "itt" és "itt"!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése