2016. augusztus 31., szerda

A cserépfestés




Yukka túlszaporulat van nálunk. Ráadásul az embermagasságú példányok a lomb súlya miatt hajlamosak hasravágódni, ez pedig nem igazán egészséges pozitúra egy növények. Ezt kivédendő egyre nagyobb cserepekbe ültetem őket. Ezzel kapcsolatos legutóbbi DIY feladatom.







Most hirtelen két cserépre volt szükség, így költségkímélésből a "kisebbnek" egy igazán szépet (drágát), a nagyobbnak viszont egy olcsóbbat vettünk. Adott volt a feladat; össze kell hangolnom őket, mivel a nappaliban áll mindkettő.


A szép és drága cserép



Az olcsó és egyszerű cserép








Elővettem a házi krétafestéket és az otthon talált színezőket addig kutyultam, míg a másik cseréphez hasonló szürkés színt nem kaptam.







Félig lefestve az alapszínnel



Mikor megszáradt az alapszín, kicsit rusztikusabb, kő hatás kedvéért szárazecset technikával sötétebb szürkét vittem fel rá.



A felső karimát sötétebbre festettem, hogy jobban rímeljen a készen vásárolt cserépre.







Belülről csak a felső peremét festettem, ameddig fel akartam tölteni földdel. Mikor kész volt a festés, jöhetett a waxolás.








Világos waxszal lekentem az egészet, majd az felső peremet sötét waxal is.




Az olcsó cserép átalakítva




Tartottam tőle, hogy majd a nedves földtől esetleg a festék foltossá válik, de szerencsére ilyesmi eddig nem történt.













Az anyanövényt, egy törzses yukkát majd 30 éve kaptam a barátnőmtől. Nagyon jól érzi magát, ezért hajt mint a veszedelem, így kénytelen vagyok időnként visszavágni. Persze a levágott hajtásokat sajnálom eldobni, inkább kigyökereztetem.


Tavasztól őszig a kertben lopjánk a napot, de télre bekéredzkednek, és akkor már bajban leszek, hol is szállásoljam el őket. Úgyhogy aki örökbefogadna egyet, szóljon bátran!










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése