2016. augusztus 29., hétfő

"Ó lámpafény, oly szép vagy"

Egy Margitszigetre induló sétánk alkalmával teljesen spontán betértünk egy bizományi bútorboltba, nem vásárlási szándékkal, csak úgy nézelődni. Na én ott megláttam, és többé nem tudtam levenni róla a szemem! Ott lógott szerényen a többi fényes csillár között álmaim lámpája. 


Az eladó szerint az art deco stílusú halványrózsaszín bura a 20-as  évekből való (erről nem vagyok meggyőződve, de úgy legyen!) A többi része viszont új, utángyártott, így használata nem fenyeget zárlattal vagy lakástűzzel.

Férj rögtön látta, hogy ez már szerelem köztünk a lámpával, és mivel az ára is rendben volt, így nem állt boldogságunk útjába, tőlünk szokatlan módon azonnal megvettük. 



Igen ám, de mi eredetileg a Margitszigetre indultunk! Hogyan sétáljunk most? Egy csillárral?!! A boltban felajánlották, hogy menjünk csak nyugodtan, amíg mi sétálgatunk, ők becsomagolják és elég ha zárás előtt visszakanyarodunk érte. Igazán rendesek, nem?




Szóval lekerült a 30 éve itt lógó lámpa, ami a szoba korábbi berendezéseihez még illet, ám az idő már eljárt felette és a mostani környezetben már nagyon szúrta a szemem. De most boldogság van!



Szerintem gyönyörű!


"Ó lámpafény, oly szép vagy, méla, halvány,
mint a beteg ajkán a bús mosoly,
te vagy, aki a napnak alkonyatján
fáradt szivünkre balzsamot hozol."


Kosztolányi Dezső: Lámpafény



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése