2019. március 1., péntek

"Pinterest does not devalue my creativity"

Ma délelőtt olyan történt, ami azóta sem hagy nyugodni. Amire azt mondja az ember, hogy "Ilyen nincs!", pedig tudja, hogy van. Bárkivel előfordul, még a nála sokkal-sokkal kreatívabb emberekkel is. Hol is kezdjem a történetet?



Talán két éve is annak, hogy ajándékba kaptunk egy kis szekrénykét amit beállítottam az előszobába egyik sarkába.



Tulajdonképpen egészen jól mutatott a felette lévő iparművész tükörrel, de azért csak motoszkált bennem a gondolat, hogy le kellene festeni. Miközben lassan átalakult az előszoba arculata, pinterest táblámon gyűjtögettem az ötleteket.

Pl. Szentgyörgyi Kata (Kicsiház) festett ugyanilyen szekrénykét:

http://akicsihaz.hu/2012/05/mire-jo-egy-vodor-festek.html
Krivarics Ditta könyvének címlapján is van egy hasonló:
http://otthonkommando.hu/konyveim/
Vagy itt ez a kicsit más formjú, de vagány darab Nubilli oldaláról:
https://www.nubilli.de/bilder/
Valahogy mégsem éreztem egyiknél sem, hogy: "Na ez az!"


Aztán a hétvégén olvastam a “Blended Painting”-ről és megnéztem jó néhány youtube videót. Tudtam, hogy MEGVAN! Megtaláltam, amit kerestem! Azonnal nekiálltam. Három napig mást sem csináltam, mint festéket kutyultam, festettem... nem tetszett, visszacsiszoltam, újra kezdtem.

Aztán tegnap este 10-kor végre úgy éreztem, hogy kész vagyok! Ténylegesen

és átvitt éretelemben is!

Az igazság az, hogy nem voltam teljesen elégedett az eredménnyel, de rengeteget dolgoztam rajta, úgyhogy ne legyünk maximalisták - nyugtattam magam - azért tulajdonképpen nem rossz:


.






... és akkor másnap, azaz ma délelőtt BANG!!! Mint akit fejbe kólintottak!

Szembejött velem a Facebook Hobbi Bútorfestők csoportjában ez:



Nagy Viktória munkája

Csak ne pont most tette volna ki, vagy legalább ne ugyanolyan szekrény lenne, vagy valami más festési technikával készült volna, vagy legalább ne lenne olyan  átkozottul TÖKÉLETES!!! 

Eszembe jutott Szentgyörgyi Kata (Kicsiház) egyik blogbejegyzése: 

“Nemrég olvastam egy mondatot egy blogon: “Pinterest does not devalue my creativity”, ami nyers fordításban annyit tesz, hogy a Pintesret nem értékteleníti el a kreativitásomat.
Azaz, attól hogy valamit, amiről azt gondolom, hogy az én ötletem, én találtam ki, ámde pár nappal később, meglátom a Pinteresten, nem jelenti azt, hogy már nem vagyok elég kreatív. Nem szabad, hogy ettől azt érezzem, hogy nem találok ki semmi egyedit.

Az én szerelmem azt mondja erre, hogy ha egy trend benne van a levegőben, akkor gyakran előfordul, hogy a világ más-más pontjain élő művészek, kreatívok, gondolkodók, hasonló dolgokat alkotnak meg, egymástól függetlenül.”


A tudományban is ismert jelenség, hogy két tudós egymástól függetlenül fedezi fel, alkotja meg ugyanazt a találmányt vagy elméletet.

Elizabeth Gilbertnek van egy érdekes elmélete az ötletek működési elvéről:

“Hiszek abban, hogy a bolygónkat nemcsak állatok, növények, baktériumok és vírusok népesítik be, hanem ötletek is. Az ötletek testetlen, tisztán energia alkotta létformák. Tőlünk teljesen függetlenül léteznek, de képesek rá, hogy kapcsolatba lépjenek velünk  - habár ezt elég furcsa módon teszik. (...) Csupán az emberi erőfeszítés képes arra, hogy egy ideát az éteriből a valóság birodalmába kísérjen. Éppen ezért az ötletek folyamatosan ott kavarognak körülöttünk, elérhető és hajlandóságot mutató emberi partnerek után kutatva.”
(Big Magic Kreatív élet, félelem nélkül)

Irígy vagyok Nagy Viktóriára, de amolyan inspiráló jó értelemben. Gratuláltam a munkájához és kértem, hogy adjon valami extra tippet, hogy tudnám a színátmeneteket szebben megoldani. Ő nagyon kedvesen leírta mit 's hogyan csinált, sőt megnyugtatott, hogy neki sem sikerült elsőre.

Most úgy döntöttem kicsit pihentetem a projektet, erőt gyűjtök, aztán lehet, hogy nekiugrok még egyszer.

Ezt a sztorit viszont azonnal meg kellett írnom....




UPDATE:

A családomnak tetszik a kisszekrény, lebeszéltek róla, hogy változtassak rajta. Sokat méregettem, aludtam rá néhányat és be kell vallanom, én is egyre jobban szeretem. Ha ránézek a háborgó tengert juttatja eszembe, amiket festményeken láttam. Szóval a szekrény marad így ahogy van.









3 megjegyzés:

  1. Régi igazság hogy a tudás van csak meg kell érni rá-ha itt az idő azzal találkozol-azt olvasod-az negy a tv be stb. Aludj-rá-pihentesd.Nyugalomban születnek az új ötletek.

    VálaszTörlés
  2. Régi igazság hogy a tudás van csak meg kell érni rá-ha itt az idő azzal találkozol-azt olvasod-az negy a tv be stb. Aludj-rá-pihentesd.Nyugalomban születnek az új ötletek.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, hogy írtál! Mikor az izgalom elmúlt és nyugalomban tudtam szemlélni a művem, rájöttem, hogy tetszik. Jó ez így, nem változtatok rajta. Talán éppen a tökéletlenségétől egyedi.

    VálaszTörlés