2016. január 26., kedd

Párosan szép asztali lámpák

Régóta szemezek olyan inspirációs képekkel, melyeken egyforma asztali vagy álló lámpák szimmetrikusan vannak elhelyezve egy komódon vagy a kanapé két oldalán. Csakhogy két szép új lámpát venni elég költséges, de - gondoltam én - majd kreatívan megoldom ezt fillérekből! Lássuk sikerült-e?

I. felvonás
Vettem két leharcolt, ám még működő lámpát. Emlékeim szerint pont ilyen lámpa állt valamikor a piros-fehér gyerekszobámban, tehát meglehet, hogy ezek is már vagy 30-35 évesek.




Tervem az volt hogy Edit féle Házi Krétafestékkel az egészet lefestem fehérre, ezért először a burákat vettem kezelésbe. 




Ember tervez, Isten végez, a festék nem fogta be a piros anyagot....fenébe a búrával, úgyis olyan ormótlan!!

Jöjjön inkább a fából készült lámpatest! Valami műanyagszerű bevonat borította, ami kezdett lepattogzani, ezért kicsit megcsiszoltam.



Koptatott, régies vintage hatás érdekében előbb szürke majd fehér színnel lefestettem. Száradás után visszakoptattam a fehéret úgy, hogy az éleknél előbukkanjon a szürke, majd színtelen és sötét waxszal is kezeltem.

Első szürke réteg

Második réteg fehér színből


II. felvonás
Sokáig bura nélkül árválkodtak a lámpáim. Hiába futkostam olcsó, de mutatós lámpaburák után szerte a városban, lehetetlen küldetés! Végül jobb híján az IKEÁ-ban vettem két egyszerűt. Otthon ért a meglepetés, hogy nem passzolt az öreg lámpatestre. A bura rögzítésére szolgáló menetes gyűrű nem tartotta a helyén, ezért egymáshoz kellett ragasztani őket. 

Kész.


III. felvonás
Egy jó darabig próbáltam megbarátkozni a látvánnyal, de nem ment. Nem tetszett a sötét waxszal csinált koszossága, az "antikolás" nem illett sem a burához, sem a bútorhoz. Egy idő után a kapcsolók is kezdték felmondani a szolgálatot.

Nekiugrottam hát újból és lefestettem ismét fehérre. Ekkor már csak ici-picit csiszoltam vissza az éleket és kizárólag színtelen waxszal kezeltem a felületet. A férjem pedig kicserélte a kapcsolókat. 

Na vééégre!! Több hónap után sikerült összehozni! 









Jöjjön a mérleg. Mindent összevetve - használt lámpák, burák, kapcsolók, ragasztó, festék alapanyagok, wax - a két lámpa körülbelül 8-9.000 Ft-ba került . Pontosan nehéz kiszámolni, mivel többszöri nekifutásra készült egyéb dolgokkal párhuzamosan, így a rákerülő festék és wax árát csak saccolni lehet.

A tanulság
A lámpáim nem design lámpák, bár egyediek, de egyszerűek. Ennek ellenére sem lehetett fillérekből kihozni. (Ha simán veszek két IKEA ÅRSTID lámpát, anyagilag akkor sem jártam volna rosszabbul és több óra munkától, sok szaladgálástól kímélem meg magam.) 

De az öröm, amit ez az elfoglaltság és a végeredmény jelent számomra igazából pénzben nem mérhető! :)



Nagyításhoz kattints a képekre.

Megnéznéd hogyan újítottam fel az ékszeres dobozt?   Kattints a linkekre!

Kérlek adj hangot tetszésednek, kövess  Lady And Mirror facebook oldalán vagy Pinteresten, oszd meg ismerőseiddel vagy írj nekem! Köszönöm!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése