2016. március 8., kedd

Ne firkálj a falra! - A krétatábla

Nem tudom mikor történt, de egyszer csak felnőttek a gyerekeim! A múltkor még - tisztán emlékszem - egészen kicsik voltak, aztán pislantottam kettőt - hármat és tessék! Így történt, hogy a matrózos-tengeres szoba felett is eljárt az idő.

Gyűjtöttem jónéhány inspirációs képet, hogy felfrissítsük, valami új dizájnt varázsoljunk a fiúszobába. A szoba lakójának leginkább a krétafal ötlete tetszett, de egy egész fal lefestését pillanatnyilag nem tudtam bevállalni. Egy krétatábla elkészítése viszont igazán nem okozhat gondot!


Egy korábban elkövetett szekrényátalakításból megmaradt vékony farostlemez elég nagy volt ahhoz, hogy remek tábla legyen belőle. A táblafesték elég drága, ezért alternatív megoldás után kutattam a neten. Találtam is receptet, hogyan lehet házilag ilyen festéket kikeverni és ezzel olcsóbbá tenni a projektet. Ám mikor a festéküzletben az eladónő érzékelte a dilemmámat, egy még olcsóbb megoldással rukkolt elő. A Trinát fekete univerzális alapozót ajánlotta, amit ők táblafesték helyett is használnak. Megmutatta az üzlet saját tábláját és mivel meggyőző volt a látvány, hát megvettem.



Két rétegben vittem fel a festéket hengerrel, ami igazán szép eredményt adott, de lelki szemeimmel láttam, hogy egy széles rusztikus kerettel mutat majd igazán. Ehhez 7 cm széles fenyőléceket vettem és rábírtam a leendő táblatulajdonost, hogy a konyhaasztalnál fűrészelje a megfelelő méretre őket. 





A színét mindenképpen sötétíteni akartam, és mivel nem volt kéznél más, ugyanezt a fekete alapozót vittem fel rá ecsettel, majd gyorsan visszatöröltem, erősen beledörgölve a festéket a fába. Így lazúros hatású lett, látszik a fa erezete. Ezután világos, majd sötét Annie Sloan wax-szal kezeltem, ez utóbbi adott az egésznek egy kis meleg barnás árnyalatot.




Először úgy döntöttünk, hogy a keretet körben ráragasztjuk a táblára. A ragasztó száradásának az idejére nyomatéknak sok nehéz könyvet pakoltam rá. (Mindig is tudtam, hogy olvasni nagyon hasznos dolog!) 



Aztán biztos, ami biztos mégis megerősítettük hátulról néhány facsavarral és rákerült a két akasztó is. Ehhez a művelethez ismét erős férfikarokat hívtam segítségül, mert a fúró még nem a barátom.








Rávettük a szoba lakóját, hogy legalább a fotó kedvéért írjon már rá valamit. Szóval ez nem a végleges dizájn, ez csak amolyan szülői nyomásra elkövetett okosság. 



Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az alapozófestékkel készült táblánkat nem könnyű letörölni, vizes szivaccsal kell alaposan áttörölgetni, ezért rendszeres rajzolgatásra nem praktikus.

Szóval levontuk a következtetést, hogy falra felírni csak nagy igazságokat szabad, amit aztán ritkán kell cserélni!


A felszerelésnél szembesültünk vele, hogy a tetőtéri íves ablaknál, semmi nem párhuzamos, semmi sem derékszög, így egy kis fejtörést okozott, hogy pontosan mihez is igazítsuk a táblát, ezzel együtt igazán mutatós, dekoratív lett a végeredmény.



Nagyításhoz kattints a képekre.


Kövesd a Lady And Mirror facebook oldalt, ha még több inspirációra vágysz nézd meg Pinterest tábláimat! Ha tetszik, oszd meg ismerőseiddel és írj nekem! Köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése