2014. november 30., vasárnap

Mi készül itt? - Öreg tálcából ádventi dekoráció

Mondtam már, hogy szeretem a dobozokat?
Találtam a pincében egy öreg, lepusztult dobozt (?), tálcát(?),  fiókot(?) a jó ég tudja, mi lehetett eredetileg. Olyan barna, lakkozott, jellegtelen félét. Már egy ideje arra várt, hogy kezdjek vele valamit. Most nekiestem, de olyan gyorsan, hogy elfelejtettem közben fényképezni. Lefestettem a krétafestékemmel (igen, még mindig csak ez az egy színem van), visszacsiszoltam és waxoltam. 

Öregíteni akartam, de csak világos waxom van, sötétre már nem futotta a keretből.  Én viszont ennél régiesebb külsőt szerettem volna, és olyan vagyok, hogy adj uram de rögtön.  Itt a Mikulás, karácsony, miegymás, a pénz kell most másra, úgyhogy szegény ember vízzel főz, reggelre  megszületett a megoldás; a világos waxot összekevertem barna cipőbox-szal és azzal kentem át a tálcámat. Teljes siker!
Most aztán olyan jó koszos-kopott színe lett, pont amilyet akartam, amilyet nálam profibbaknál láttam.  Úgy látom nem fog, de azért aki széket öregítene, ne csinálja utánam, nem vállalok érte garanciát, hogy nem lesz barnamackós a hátsója ha feláll!


Ma van ádvent első vasárnapja, nem készítettem idén koszorút, de ha már van egy tálcám ugye, gyorsan összedobtam egy ilyen kis egyszerűt.

Juhász Gyula: Karácsony felé

Szép Tündérország támad föl szívemben
Ilyenkor decemberben.
A szeretetnek csillagára nézek,
Megszáll egy titkos, gyönyörű igézet,
Ilyenkor decemberben.
…Bizalmas szívvel járom a világot,
S amit az élet vágott,
Beheggesztem a sebet a szívemben,
És hiszek újra égi szeretetben,
Ilyenkor decemberben.
…És valahol csak kétkedő beszédet
Hallok, szomorún nézek,
A kis Jézuska itt van a közelben,
Legyünk hát jobbak, s higgyünk rendületlen,
S ne csak így decemberben.
               

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése