2016. március 26., szombat

Húsvéti nosztalgia


A tojás a feltámadás szimbóluma: Krisztus úgy törte fel feltámadáskor a sziklasírt, miként a kifejlődött madár az őt fogva tartó tojás héját.



Ezek a fából készült tojások már az elmúlt Húsvétkor is díszítették a lakásunkat. Körülnéztem a hobbi cuccaim között, mit tudnék felhasználni a megújításukhoz. Találtam egy kis maradék házi krétafestéket,  kék színezőpasztát, világos és sötét waxot, arany dekorfestéket. Nem volt konkrét tervem, csak úgy hagytam, hogy a megérzéseim vezessenek. 



 Virágvasárnapi szentelt barkaággal:



Elárulok egy titkot: az én üvegburám egy korábban felújított gyertyatartó (a verőcei házban talált kincsek közül való) és egy kiürült nutellás pohár összeházasításából született. 


Ezek sem mai csirkék! Minden húsvétkor előveszem ezeket a horgolt tyúkocskákat. Anyukám kapta ajándékba német ismerőseinkről vagy 30-35 éve, most már az én örökségem.  Rá lehet őket húzni a forró főtt tojásra és melegen tartják a reggeliig. Amikor éppen nincsenek "szolgálatban", akkor is díszítik asztalt. Hát nem pont úgy néznek ki, mint a pletykáló szomszédasszonyok?



Egyik kedvenc diy bloggeremnél, Juditunál  láttam meg az arany színre festett "retro bigéket". Akkor nagyon sajnáltam, hogy a mi régi műanyag tojástartóink már nincsenek meg. Aztán tavaly a verőcei alsóház kipakolásakor rábukkantam három ilyen kotkodácsra. 



Próbáltam egy papírzacskó belsejében elvégezni a lefújást, hogy ne szálljon mindenfelé az arany festékspray permete.


Itt még kicsit kékült a feje, de aztán bearanyoztam a napját neki is!






Áldott Húsvéti Ünnepeket kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése